علی رستمی؛ شهریور روستایی؛ رحیم حیدری چیانه
چکیده
فرودگاه جزء جدائی ناپذیر زیرساختهای یک شهر محسوب میشود که به افزایش توان تجاری آن کمک میکند . خطوط هوایی هسته اصلی صنعت حمل و نقل و یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری میباشد، ارائه خدمات مناسب به گردشگران یکی از الزامات محیط رقابتی کنونی است. ازاینرو پژوهش حاضر درصدد ارزیابی میزان رضایت گردشـگران از فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی ...
بیشتر
فرودگاه جزء جدائی ناپذیر زیرساختهای یک شهر محسوب میشود که به افزایش توان تجاری آن کمک میکند . خطوط هوایی هسته اصلی صنعت حمل و نقل و یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری میباشد، ارائه خدمات مناسب به گردشگران یکی از الزامات محیط رقابتی کنونی است. ازاینرو پژوهش حاضر درصدد ارزیابی میزان رضایت گردشـگران از فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های حمل و نقل هوایی و البته گردشگری کشور، با استفاده از مـدل HOLSAT اسـت، بـرای ایـن منظـور از روش توصیفی- تحلیلی و پیمایشی بهرهگرفته است. جامعه آماری پژوهش گردشگرانی هسـتند که به قصد انجام انواع گردشگری به استان تهران سفرکردهاند، می باشد. حجم نمونه 100 نفر از گردشگران هستند که بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدهاند. بـرای جمـعآوری اطلاعات از ابـزار پرسشـنامه و بـرای تجزیهوتحلیل دادهها از نرم-افزار SPSS و Excel استفاده شده اسـت. نتـایج حاصـل از ارزیابی رضایت گردشگران در مدل HOLSAT گویـای سـطوح متفـاوت رضـایت گردشـگران از ابعـاد خدمات و کیفیت گردشگری فرودگاه مهرآباد است. بگونهای که تنها متغیرهای تهویه هوا و هزینه ترافیکی در حالت سناریوی برد (Win) قرار گرفتند و مابقی متغیرها در حالت باخت یا بینابین می باشند. بهطورکلی میتوان نتیجه گرفت انتظار گردشگران تا حدودی بالاتر از تجربه آنها درخصوص وضعیت گردشـگری فرودگاه مهرآباد بوده و این یعنی عدم رضایت.